Održana je 30. sjednica Gradskog vijeća Grada Vukovara kojoj je prethodio aktualni sat gradonačelnika.

Vijećnik Srđan Milaković (DSS) osvrnuo se na ostvarivanje prava pripadnika srpske nacionalne manjine na proporcionalno zapošljavanje u gradskoj upravi Grada Vukovara tijekom mandata gradonačelnika te je iznio da prema ustavnom zakonu imaju pravo na postotak od oko 29,73 posto. „U stvarnosti je na 81 zaposlenu osobu zaključno s prosincem 2024. godine 13 pripadnika srpske nacionalne manjine što je 16 posto. Raspisano je oko 70 natječaja, a zaposleno samo 5 pripadnika srpske zajednice. U mandatu prethodnog gradonačelnika g. Željka Saboa zaposleno je 15 novih djelatnika, a od toga 7 srpske nacionalne manjine“, rekao je Drakulić upitavši zašto se pri zapošljavanju ne uvažavaju Srbi. Gradonačelnik Penava odgovorio je da se svaki natječaj provodi transparentno i zakonito te da se ne provode nikakve diskriminacije pa ni one po nacionalnoj osnovi. „Na neke natječaje javi se jedna osoba, na poneke dvije, tri ili četiri. Ključno je zaposliti kvalitetan kadar, a ne brojati krvna zrnca. Drago mi je da vodite brigu o pravima, ali mi nismo neprijatelj Ustava“, rekao je gradonačelnik.

Vijećnik Dejan Drakulić (SDSS) komentirao je najavu s prošle sjednice Gradskoga vijeća da se nastavlja s radovima na novoj zgradi Ekonomske škole Vukovar te je upitao je li Grad razgovarao s ravnateljicom škole i Županijom kao osnivačem te ga zanima žele li oni taj objekt i hoće li ga uopće koristiti. Gradonačelnik Penava rekao je kako su od početka projekta uključeni djelatnici škole te su upravo oni ti koji su davali parametre i ideje što je potrebno. „Vjerujem da se i dalje raduju projektu. Nedavno su preselili u matičnu zgradu u Županijskoj ulici, ali i dalje nemaju sve uvjete poput sportske dvorane. Komuniciramo i dalje“, rekao je gradonačelnik.

Vijećnik Nemanja Savanović (HS) upitao je li istina da je gradonačelnik uvjetovao sindikalnom povjereniku JVP Vukovar potpisivanje kolektivnog ugovora uz uvjet potpisivanja potpore njemu za gradonačelnika na nadolazećim lokalnim izborima. Gradonačelnik Penava odgovorio je da to nije istina te da si to ne bi nikada dopustio, a niti za tim ima potrebe. „S JVP Vukovar imamo kvalitetne odnose, s njima razgovaramo o svemu pa i o njihovim pravima i kolektivnom ugovoru. Nemamo takav odnos da bi išta uvjetovali, a sa sindikalnim povjerenikom poznajem se puno prije politike. Apsurdno je o tome i govoriti“, rekao je Penava.

Predsjednik Gradskoga vijeća Željko Sabo upitao je može li potpredsjednik Vlade biti i gradonačelnik. Gradonačelnik Penava je rekao kako su navedene dvije dužnosti nespojive te dodao kako je imao ponude da preuzme dužnosti ministra poljoprivrede, šumarstva i ribarstva te potpredsjednika Vlade Republike Hrvatske, no s obzirom na to da su mu građani na prethodnim lokalnim izborima ukazali veliko povjerenje, svoj treći gradonačelnički mandat ispratit će do kraja. „Iako bih s mjesta potpredsjednika Vlade Republike Hrvatske možda moga i više učiniti za Vukovar, smatram kako je prema građanima ovoga grada pošteno ostati na dužnosti gradonačelnika Vukovara do isteka mandata“, pojasnio je Penava te dodao kako je izrazito ponosan što će osoba koja je obnašala funkciju potpredsjednika Gradskog vijeća Grada Vukovara zaista i biti prvi ministar i potpredsjednik Vlade RH s vukovarskom adresom. Obitelj Davida Vlajčića živi i nastavit će živjeti u Vukovaru.

Vijećnica Ana Njavro (HS) upitala je gradonačelnika kada planira ispuniti građanima obećanje o osiguravanju rada dežurne ljekarne s obzirom na to da su dosadašnji javni pozivi bili neuspješni. Gradonačelnik Penava rekao je kako su raspisana dva javna poziva na kojima nije bilo prijavljenih, a uzrok je nedostatak kadrova. Pročelnica Upravnog odjela za gospodarstvo Martina Prepunić pojasnila je kako je Grad u prvom pozivu osiguravao sufinanciranje od 20.000 eura, a u drugom 75.000 eura. Ljekarne, kaže, imaju problem sa stručnim kadrom, a plan Grada Vukovara je uvidjeti hoće li se situacija s farmaceutima na tržištu rada popraviti. „Nastavit ćemo razgovore s ljekarnama i ponovno objaviti Javni poziv. Nadamo se uskoro pozitivnom ishodu“, rekla je između ostalog Prepunić.

Vijećnica Jasmina Jukić (HS) upitala je zašto nova uprava gradske tvrtke Komunalac nije donijela novi katalog koji je planirala stara uprava. Gradonačelnik Penava rekao je kako bi se radovao da se novi katalog realizira, ali isto tako da nije planirao niti da će bivša uprava tvrtku Komunalac dovesti u minus. „Slažem se se s povećanjem, ali za to treba imati financije“, rekao je gradonačelnik. Direktor Komunalca Domagoj Bilić pojasnio je kako je novi katalog donesen 1. siječnja jer je Vlada RH donijela odluku o novom minimalcu, pa su plaće usklađene s istom. „Od 193 zaposlene osobe 104 u Komunalcu rade za minimalac, a veliki dio preostalih radnika je malo iznad toga. Kada sam 20. studenoga preuzeo tvrtku zatekao sam neriješeno pitanje financiranja odlaganja otpada. Bivša uprava osigurala je nula eura za refundaciju tvrtki zbrinjavanje otpada u Županju. Nakon mog prvog sastanka taj je iznos na prijedlog Fonda bio 50 posto prijevoza što sam odbio, na drugom sastanku 100 posto što sam također odbio dok se u potpunosti ne isplati refundacija. Sada je u prijedlogu odluka Vlade da se u 100-postotnom iznosu refundiraju troškovi. Godišnje smo gubili 50.000 eura, parking je prešao u Grad, a nitko od bivše uprave ni o čemu nije mario. U par mjeseci nisam mogao napraviti čudo. Osim toga, novi katalog ide od 1. ožujka, a napravit ćemo raspon plaće sukladno odgovornostima i optimizirat ćemo poslovanje. Tvrtka je trenutačno u nezavidnoj situaciji, ali radnicima Komunalca povećat će se plaće. Sretniji bi bio da ste pitali zašto bivša uprava nije dogovorila ovo što je dogovorila nova uprava, zašto su se isplaćivale razne stimulacije, davali ugovori pod sumnjivim kriterijima i stranačkoj pripadnosti, itd.“, rekao je Bilić.

Vijećnica Jukić uputila je i pitanje ispred Kluba vijećnika Hrvatskih suverenista, a odnosilo se na zahtjev Osnovne škole Dragutina Tadijanovića za ograđivanjem školskog dvorišta. Upitala je je li Grad Vukovar zaprimio dopis i što će se poduzeti. Odgovor je dao pročelnik Upravnog odjela za obrazovanje, sport i branitelje Darko Dimić rekavši da je ravnateljica spomenute osnovne škole iznijela ideju postavljanja ograde u cilju provođenja mjera sigurnosti i protokola koje je uvela Vlada. No, trenutačno je zbog pripremanja škole za jednosmjensku nastavu i projekta to nemoguće. „Razgovarat ćemo i dalje da ispoštujemo protokol sigurnosti, ali i da učenici ne budu potpuno zatvoreni“, rekao je Dimić.

Vijećnik Zoran Rokvić (SDSS) upitao je gradonačelnika što je to Grad Vukovar napravio po pitanju pravnih i privatnih dužnika prema Gradu. Gradonačelnik je pojasnio kako je u Upravni odjel za financije uveden odsjek za naplatu dugovanja koji intenzivno i na temelju zakonskih ovlasti radi na tom problemu. „Djelatnici vrijedno rade i daju maksimum da se naplate dugovanja, ali naravno tu je i problem zastara, socijalne zaštite i dr.“, rekao je gradonačelnik. Pročelnica Upravnog odjela za financije i nabavu Vlasta Šibalić dodala je kako se od 2016. godine prate potraživanja, a posebno nenaplativa te je istaknula kako je starih potraživanja sada znatno manje nego prije. „Rješenja o ovrhama je oko 1500-2000. Trudimo se da nova rješenja ne idu u zastaru, a čest problem su rješenja o nasljeđivanju čiji se proces razvuče pa samim time nastupi i zastara. Prošle godine naplatili smo 265.000 eura. Dugovanja rješavamo i nadam se da će ih biti još manje“, rekla je Šibalić.

Vijećnica Majda Jakša (HDZ) upitala je kada će se završiti radovi u Ulici Dragutina Renarića na Sajmištu. Pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo i graditeljstvo Dražen Čulig rekao je kako su se morale uskladiti dvije podzemne instalacije, HEP i Hrvatski telekom, a nakon završetka radova u prosincu prošle godine zaustavljeno je asfaltiranje zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta. „Podloga je zbog vremenskih uvjeta bila mekana, a asfaltiranjem bi dobili vrlo lošu kvalitetu asfalta koji bi morali brzo sanirati. Sa sanacijom bi trebali nastaviti idućeg tjedna ako dopusti vrijeme“, rekao je Čulig.

Stjepan Mađarac (HDZ) upitao je što se može poduzeti po pitanju obilježavanja masovnih grobnica, a gradonačelnik Penava rekao je da je za to nadležno Ministarstvo hrvatskih branitelja, dok se putokazi do istih mogu komunicirati s gradskom i županijskom Turističkom zajednicom te gradskom upravom.

Također, vijećnik Mađarac upitao je u kojoj je fazi plan raščišćavanja ruševnih zgrada i kuća na području grada. Gradonačelnik je rekao kako je evidentno da je to problematika koja opterećuje građane Vukovara. „Zakonska regulativa ne obuhvaća problematiku ratom zahvaćenih područja te nepovredivost privatnog vlasništva. U nekim slučajevima, kao što je zaštita života i imovine, sukladno zakonima možemo postupati, no u Vukovaru to u većini nije slučaj. Vukovarci imaju problem s vlasnicima ruševnih i derutnih nekretnina koji ovdje ne žive i toga smo svjesni te Grad Vukovar svakako poduzima sve što je u našoj moći unutar zakonskog okvira jer sustavno rješenje za ovu problematiku ne postoji“, rekao je gradonačelnik. Pročelnik Čulig pojasnio je kako trenutno postoji oko 200 lokacija za uklanjanje, no Zakon koji je propisan za uklanjanje ruševina nije primjenjiv na naše područje. „Mi imamo objekte čiji su vlasnici poginuli ili umrli, a nasljednici su nepoznati, a tu situaciju Zakon ne predviđa. Drugi problem su neodgovorni vlasnici koji ne održavaju objekte, no tu mi poprilično uspješno reagiramo. Također, Zakon je predvidio da su glavne osobe na terenu za uklanjanje objekata komunalni redari koji su uglavnom srednje stručne spreme, a koji nisu osposobljeni za takve stvari. Pokušali smo se i upisivati na parcele, no taj dio sudski nije rješiv. Problemi nikako nisu jednostavni, ali rješavamo što možemo. Građane pozivam da nam prijavljuju ruševine kako bismo mogli razmotriti okolnosti i uklanjati što se može“, rekao je Čulig.

Stjepan Mađarević (HDZ) upitao je što se može napraviti po pitanju pristupne ceste vozilima do obale Dunava na Vučedolu gdje su u tijeku radovi na Arheološkom parku pa brojni građani, umirovljenici i hrvatski branitelji koji tamo često borave ne mogu vozilima doći do obale.
Gradonačelnik je rekao kako ima saznanja od udruga, umirovljenika, i ravnateljice Muzeja vučedolske kulture o iznesenoj problematici te je pojasnio kako razvojem grada dolazi i do razvoja prostora na samom rubnom djelu Vukovara, na Vučedolu, koji će se dovesti u reprezentativan prostor koji je do sada bio neuređen i svakako je imao svoju čar, no po završetku radova obalni dio Dunava s marinom i vezovima za čamce bit će nadstandardni.
„Ono što trenutačno predstavlja problem jest što jedini pristup do Dunava prolazi kroz gradilište te se tuda ne bi smjelo prolaziti dok radovi ne budu u potpunosti završeni. U dogovoru s ravnateljicom Hutinec i s ljudima koji svoje brodice vežu na tome mjestu iznalazimo rješenje te vjerujemo kako ćemo doći do najbolje opcije“, rekao je Penava.

Vijećnik Nikola Mažar (HDZ) osvrnuo se na pitanje vezano uz dežurne ljekarne te je rekao kako Ekonomska škola Vukovar prva u našoj županiji od ove školske godine ima smjer farmaceutski tehničar koji je popunjen 100 posto te kako vjeruje da će budućnost u tom pogledu biti svjetlija. Gradonačelnika je upitao u kojoj su fazi radovi na projektu regulacije desne obale rijeke Vuke u sklopu kojega će Vukovar dobiti 10 hektara novoga zemljišta. Upitao je i hoće li se izgraditi akvatorij za smještan nove marine s obzirom na to da je sadašnjih 180 vezova u potpunosti popunjeno. Gradonačelnik Penava je rekao kako se zaista radi o kapitalnom projektu koji će imati utjecaj na cijeli Vukovar. „Novi sadržaji uz Dunav nas izrazito raduju, a radi se o 10 hektara potpuno nove površine uz Dunav, pristupu do sada poprilično nedostupnom djelu obale s pregršt novih sadržaja. Radi se o izrazito velikom poslu koji obuhvaća izmještanja preko milijun kubika pijeska kako bi se nasuo teren, nova 4 veza za putničke brodove s lukobranom dugačkim oko 700 metara i novom marinom te doista jedan novi sadržaj za šetnju i rekreaciju kao i uživanje u Dunavu“, pojasnio je gradonačelnik Penava.

Vijećnica Ivana Mujkić (DP) osvrnula se na demografske mjere Grada Vukovara te je podsjetila kako se cijena vrtića u Vukovaru nije mijenjala unatoč tome što se ekonomska cijena povećavala te je upitala je hoće li na njihov prijedlog vrtići u Vukovaru biti besplatni za sve sugrađane. Gradonačelnik Penava odgovorio je da hoće ako se prijedlog izglasa na današnjoj sjednici te se osvrnuo na uspjehe Vukovara u području ulaganja u mlade, demografiju i socijalnu politiku. „Dominantan smo grad s brojnim priznanjima u tom području, a dvije godine za redom branili smo prvo mjesto u Hrvatskoj. Pretekla nas je ove godine Velika Gorica jer je uvela besplatne vrtiće, a na tom tragu napravit ćemo i mi veliki iskorak. Zahvaljujem na prijedlogu i nadam se da će se izglasati na korist svih Vukovarki i Vukovaraca“, rekao je gradonačelnik Penava. Pročelnik Dimić rekao je kako je lijepo primati nagrade, ali je velika odgovornost širiti djelatnost i opravdavati titule. Najavio je nova ulaganja i za osobe starije životne dobi. „Podižemo vrijednost mjere za umirovljenike Grad koji brine. Stavku povećavamo sa 130.000 na 320.000 eura. Bit će to znatno povećanje“, rekao je Dimić dodajući kako su besplatni vrtići kvalitetna mjera koju Vukovarci zaslužuju.

Uslijedile su točke dnevnoga reda:


1. Donošenje Zaključka o početku obnašanja dužnosti zamjenika vijećnika u Gradskom vijeću Grada Vukovara
(Izvjestiteljica: A. Njavro)

2. Donošenje Zaključka o nastavljanju obnašanja dužnosti vijećnika u Gradskom vijeću Grada Vukovara

3. Donošenje Programa II. Izmjene Programa javnih potreba iz područja obrazovanja Grada Vukovara u 2025.

4. Donošenje Odluke o mjerilima za naplatu usluga predškolskih ustanova Grada Vukovara

5. Donošenje Odluke o davanju jamstva trgovačkom društvu Komunalac d.o.o.

6. Donošenje Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o izvršavanju proračuna Grada Vukovara za 2025.

7. Izvješće o radu gradonačelnika Grada Vukovara za razdoblje od 1. srpnja do 31. prosinca 2024.
(Izvjestitelj: gradonačelnik)

8. Donošenje Odluke o koeficijentima za obračun plaće službenika i namještenika
(Izvjestitelji: Odbor za financije i proračun i gradonačelnik)

9. Donošenje Izmjena i dopuna Programa građenja komunalne infrastrukture za 2025. godinu
(Izvjestitelji: Odbor za financije i proračun i D. Čulig)

10. Donošenje Izmjena i dopuna Programa održavanja komunalne infrastrukture za 2025. godinu
(Izvjestitelji: Odbor za financije i proračun i D. Čulig)

11. Donošenje Odluke o visini turističke pristojbe za brodove na kružim putovanjima za 2026. godinu
(Izvjestitelji: Odbor za financije i proračun i M. Prepunić)

12. Donošenje Odluke o izmjenama i dopunama Proračuna Grada Vukovara za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2025. godine
(Izvjestitelji: Odbor za financije i proračun i V. Šibalić)

13. Donošenje Analize stanja sustava civilne zaštite na području Grada Vukovara u 2024.
(Izvjestitelji: K. Kuraja i K. Čulo)

14. Donošenje Plana razvoja sustava civilne zaštite na području Grada Vukovara za 2025.
(Izvjestitelji: K. Kuraja i K. Čulo)

15. Prijedlozi i informacije

Izglasane su sve točke dnevnoga reda jednoglasno ili većinom vijećničkih glasova.

Zvučni zapis 30. sjednice Gradskog vijeća Grada Vukovara moguće je dobiti na upit službenici za informiranje na e-mail adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., a nakon dostave popunjenog Zahtjeva.