ODRŽANA TEMATSKA SJEDNICA GRADSKOG VIJEĆA GRADA VUKOVARA
Prijedlog za sazivanje tematske sjednice podnio je Klub vijećnika Domovinskog pokreta, jer kako navode u obrazloženju, Vukovar je jedini grad na državnoj cesti D2 koja spaja sjever i istok Hrvatske, a koji nema obilaznicu. Na tisuće teretnih i ostalih vozila svakog dana prometuje kroz Vukovar, neposredno uz Osnovnu školu Antuna Bauera te brojne obiteljske kuće čime se ozbiljno ugrožava sigurnost građana i njihove imovine.
Vlada RH je još 2016. donijela odluku o izradi Programa obnove komunalne i elektroenergetske infrastrukture grada Vukovara za razdoblje od 2017. do 2019. godine, a dio tog programa je i projekt izgradnje vukovarske obilaznice. Nažalost, do današnjeg dana obilaznica oko grada Vukovara nije niti započela s izgradnjom iako su u ožujku 2020. godine Hrvatske ceste raspisale postupak javne nabave za izgradnju prve faze obilaznice, ali nakon gotovo 630 dana nabava je poništena uz obrazloženje kako ne mogu osigurati sredstva za postupak zbog preraspodjele sredstava za druge projekte.
Na sjednicu je pozvan i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković koji je ispričao svoj dolazak zbog unaprijed preuzetih obveza. Pozvan je i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić koji također nije nazočio sjednici, već su ispred Hrvatskih cesta nazočni bili Goran Martinović, rukovoditelj poslovne jedinice Osijek i Goran Puž, predstojnik Ureda Uprave društva Hrvatske ceste.
Vijećnik (DP) Domagoj Bilić sukladno gornjim navodima uvodno je obrazložio razlog za podnošenje prijedloga za sazivanje tematske sjednice te između ostalog naveo: „Najveći apsurd prometnog rješenja je što se u dijelu zabranjuje tranzitni promet državnom cestom te se preusmjerava na nerazvrstane ceste, odnosno one pod ingerencijom Grada Vukovara. Cijeli tranzitni promet je, kako ne bi došlo do preopterećenja prometa u centru grada, preusmjeren je na tzv. obilaznicu koja nikako nije primjerena, a posebno nikako nije sigurna za građane te djecu jer prolazi neposredno uz osnovne škole kao i obiteljske kuće. Postojeća obilaznica više nije u stanju preuzeti tranzitni promet.“ Nadalje, također uz gore navedene činjenice, Bilić ističe kako je izgradnja obilaznice bila predviđena u planu nabave 6 godina, no ona do danas nije realizirana.
„Iz grada Vukovara moramo poslati snažnu poruku Zagrebu da je krajnje vrijeme za izgradnju vukovarske obilaznice.“, zaključio je Bilić.
Gradonačelnik Ivan Penava dodao je činjenicu kako kroz Vukovar dnevno prođe do 11 000 vozila, s velikim udjelom teretnih vozila koji prolaze neposrednom blizinom obiteljskih kuća i škola. „Nije normalno da se cijeli tranzitni promet odvija kroz grad te je to neodrživo. Tome svjedoče ceste, pogotovo one nerazvrstane koje u svojoj građevinskoj osnovi nisu predviđene za takav teret, a najbolje o ovoj nelogičnosti govore uništene fasade i imovina građana.“, govori Penava te dodaje kako su sporne situacije da se uoči izbora najavljuje izgradnja obilaznice, a nakon njih, taj plan nestaje. „Želimo ono što imaju i svi drugi gradovi, a to je obilaznica oko našeg grada, prvenstveno za dobrobit svih građana Vukovara.“
Goran Puž, predstojnik Ureda Uprave društva Hrvatske ceste rekao je kako su izneseni podaci točni no, ovoga trenutka je obilaznica u planu nabave i pripremljena je dokumentacija za raspisivanje nabave. Obilaznica je dugačka oko 20 kilometara, a prva dionica je duljine 5,6 kilometara između Bršadina i čvora Lužac. Radovi su predviđeni s procijenjenom vrijednošću od 22 milijuna eura. Kako dalje navodi Puž, Hrvatske ceste imaju odobrenje za kreditno zaduženje, a izuzetno su bitni imovinsko pravni odnosi te su oni za ovu dionicu riješeni. "Posljednji segment je upravni postupak koji je također riješen, dakle put prema dozvoli je otvoren i vrlo uskoro očekujemo građevinske dozvole za dionicu od 5,6 kilometara, dok traje postupak nabave. I prethodno smo imali građevinske dozvole no, projekt je noveliran te su potrebne nove građevinske dozvole. Imamo novac, zemlju i čvrstu volju da se pokrene postupak javne nabave radova. Nažalost, ne mogu obećati da će to ići brzo. Postupak javne nabave ove veličine i ove složenosti ne može trajati kraće od 6 mjeseci. Nakon provedbe postupka javne nabave, rok za izgradnju prve dionice je 2 i pol godine. To je ono što je sada izgledno, a možemo najaviti i da je u visokoj fazi projektiranja je i sljedeća dionica od Lušca do čvorišta Vukovar jug.“, rekao je Goran Puž.
Vijećnik Nikola Mažar (HDZ) nastavno na obrazloženje predstavnika Hrvatskih cesta upitao je kada bi javna nabava trebala biti raspisana te što je s projektom brze ceste Nuštar-Vukovar i je li taj projekt istinit. Goran Puž rekao je kako se početak javne nabave očekuje u studenom no, svakako u IV. kvartalu ove godine. „Smatramo da je dobro da počne i izgradnja brze ceste Nuštar-Vukovar koja se spaja s obilaznicom na čvorištu Lužac. Taj projekt je pripremljen i on ima građevinsku dozvolu te očekujemo javnu nabavu u IV. kvartalu ove godine.“
Vijećnik Vedran Vuleta (HS) podsjetio je na skup koji su građani održali s ciljem isticanjem nužne potrebe za izgradnjom vukovarske obilaznice i osiguravanja normalnih uvjeta života.
Vijećnik Domagoj Bilić (DP) istaknuo je kako smatra da je prva faza od Bršadina do Lušca loš odabir te savjetuje da se sredstva za brzu cestu preraspodijele za obilaznicu jer će prva faza donijeti još veće prometno opterećenje. "Po sadašnjem vašem rješenju zaobilazimo dio koji trenutno nije kritičan.", istaknuo je Bilić te je zatražio odgovor na pitanje postoji li i jedan grad u Hrvatskoj u kojem se tranzitni promet zabranjuje na državnoj cesti te se spušta na nerazvrstane ceste. Goran Puž rekao je kako se radi studijska dokumentacija prije projektiranja te da postoje podaci kojima je obrazloženo zašto je navedena faza Bršadin-Lužac odabrana kao početna te dodao kako se trenutno radi na projektima 30 obilaznica u Hrvatskoj. Obilaznica Vukovara sada je došla na red te krećemo u projekt.
Zamjenik predsjednika Gradskog vijeća David Vlajčić (DP) pitao je kada se očekuje druga faza projekta te pitao za obrazloženje zašto je javna nabava koja je bila raspisana trajala toliko dugo i za koje su projekte prenamijenjena sredstva. Goran Puž pojasnio je kako bi druga faza bila provođena istovremeno s izgradnjom prve faze te kako su s rasporedom financijskih sredstava ograničeni sukladno, između ostalog, i davanjima Ministarstva financija.
Predsjednik Gradskog vijeća Željko Sabo pitao je postoji li plan povezati Vukovar i sa Osijekom. Goran Puž rekao je kako se radi studijska dokumentacija za brzu cestu koja obuhvaća ceste D2 i D57. Studija još nije završena, no obuhvaća gradove Osijek, Vukovar, Vinkovci i Županju.
Vijećnik Igor Naletilić (DP) pitao je postoji li alternativni pravac koji zaobilazi središte grada dok u tijeku bude izgradnja obilaznice. Goran Puž rekao je kako trenutno ne može odgovoriti na to pitanje, no postoji prometna studija koja obuhvaća prometne pravce cijele županije i kako bi lokalne razine Hrvatskih cesta trebale imati taj odgovor.
Vijećnik Vedran Vuleta (HS) upitao je kome se mogu obratiti za mikrolokacije te je Goran Puž rekao da se mogu njima obratiti pisanim putem.
Vijećnik Stjepan Mađarević (HDZ) pitao je što će rekonstrukcija ceste Opatovac - Sotin značiti za građane Sotina. Goran Puž rekao je riječ o velikom ulaganju te se trude ulagati u mikrolokacije.
Vijećnica Jasmina Jukić (HS) rekla je kako cijela priča traje predugo te navodi kronologiju događanja koja traje godinama.
Daljnji tijek rasprave obilježila su dodatna pitanja gradskih vijećnika, a zvučni zapis 20. tematske sjednice Gradskog vijeća Grada Vukovara moguće je dobiti na upit službenici za informiranje na e-mail adresu
Na tematskoj sjednici Gradskog vijeća Grada Vukovara većinom glasova gradskih vijećnika usvojen je Zaključak o izgradnji obliaznice grada Vukovara u IV. kvartalu 2023. godine, s početkom izgradnje u I. kvartalu 2024. godine.
Vijećnici HDZ-a odbili su glasovati jer prema riječima vijećnika Nikole Mažara smatraju da je "zaključak bespredmetan", dok je nazočni vijećnik SDSS-a ostao suzdržan.