Nakon što smo u ožujku usvojili osnovna znanja na micro:bit radionici za mentore vukovarsko-srijemske županije, uslijedila je njihova primjena u nastavnim sadržajima. Tako smo u Gimnaziji Vukovar kreirali i online priručnik u aplikaciji Libar (https://libar.carnet.hr/?derid=37008) koji je obuhvatio početne primjere koji sadrže osnovne algoritamske konstrukcije: slijed, grananje i petlje, primjenu algoritama sortiranja i pretraživanja, primjenu Booleove algebre (osnovne logičke operacije: negacija, konjunkcija i disjunkcija), prikaz zapisa u binarnom brojevnom sustavu i sve to kroz konkretne primjere: smješka, kompasa, kalkulatora, bacanja kocke, mjerača temperature, svjetlosti....

Da je primjena micro:bitova vrlo intenzivna i zanimljiva učenicima i nastavnicima, pokazuju rezultati ankete kojom je obuhvaćeno 843 nastavnika iz 910 ustanova koje su uključene u projekt STEM revolucije i koji su odslušali osnove rada sa micro:bitovima na prvoj radionici. Tako je na pitanje: Koliki učinak STEM revolucija i BBC micro:bit računala mogu imati na razvoj kompetencija djece? od zaprimljena 598 odgovora čak 29.3% odnosi se na odgovor- vrlo visok a 56.2% na visok. Za osrednji učinak odlučilo se 14.4% ispitanika, dok nije zabilježen niti jedan odgovor za kategoriju nizak i nikakav učinak. Interesantni su podaci vezani za samoprocjenu nastavnika da li nakon samo jedne radionice mogu usvojiti korištenje micro:bita! Oko 70% nastavnika izjavilo je da mogu ili da znaju kako će moći usvojiti potrebna znanja za napredno korištenje. I izdvojit ću još jedno pitanje koje je pokazatelj potrebe implementacije STEMa u nastavni proces i to u što ranijoj fazi obrazovanja, odnosno na pitanje: Smatrate li korisnim da svako dijete u 6. razredu početkom školske godine dobije micro:bit, pozitivno je odgovorilo čak 89.6% ispitanika.
Iz svega ovoga ne čudi potreba za novim, naprednim radionicama. Zato smo se sa veseljem i velikom znatiželjom uputili na drugu, naprednu radionicu. Ovo je drugi val edukacija u kojem je organizirano preko 80 radionica sa 400 prijavljenih mentora. Edukacija za mentore vukovarsko-srijemske županije održana je na istom mjestu, OŠ Bartola Kašića u Vinkovcima i sa nama već poznatim predavačem, Menđušić Vedranom koji se i ovoga puta potrudio učiniti edukaciju iznimno zanimljivom i primjenjivom. Dva sata ispunili smo praktičnim primjerima korištenja radio komunikacije s micro:bitovima te različitim varijacijama led prikaza.

Vjerujemo da će i naša županija slijediti primjer Varaždinske županije u kojoj će svaki učenik 5.razreda dobiti jedan micro:bit i to već tijekom ove školske godine. Time bi Varaždinska županija postala prva jedinica javne uprave u Hrvatskoj koja službeno uvodi micro:bitove u nastavu, po uzoru na Veliku Britaniju, Island i uskoro Singapur. Vjerujemo da će početkom sljedeće školske godine i učenici naših 6. razreda dobiti na uporabu micro:bitove i na taj način, na vrijeme ući u svijet programiranja i STEM zanimanja. U prilog našim željama i nastojanjima idu i razmišljanja naših maturanata.

Neka razmišljanja učenika (maturanata) na temu: Važnost STEM obrazovanja:
Obrazovanje je potrebno unaprjeđivati uvođenjem ICT-a u školu i sve predmete. Klasično školstvo koje ne prati moderne trendove ne može parirati svjetskom tržištu...STEM obrazovanje možda jeste skupo, ali mislim kako će se u budućnosti isplatiti ulaganje i to u potpunosti (Mihovil Karaula, 4.a)
....Neki od početaka STEM revolucije su zaživjeli ove godine u kontekstu korištenja BBC micro:bita u osnovnim i srednjim školama što je dokaz da su nastavnici i učenici željni reforme u školstvu i svjesni važnosti STEMa....(Stipe Vidović, 4a)
STEM treba poticati od najranije dobi. Djeca su prirodno radoznala i uče matematičke, znanstvene i inžinjerske koncepte kroz igru i sa lakoćom. Smatram da se što prije u školstvu trebaju provesti reforme te da će se mladi u Hrvatskoj zainteresirati i svoj životni poziv usmjeriti upravo na studiranje grana iz oblasti STEMa jer upravo ti studiji omogućuju bogaćenje intelektualnog znanja, veću mogućnost zapošljavanja i zadovoljavanje potreba tržišta rada i hrvatskog gospodarstva. (Lara Kaderžabek, 4a)
Temeljnim provođenjem popularizacije programiranja u školama, pogotovo među djevojkama, više bi ih se odlučilo baviti ovim poslom. Programiranje je zanimanje budućnosti i nužno je da se zastupljenost oba spola izjednači. (Kristina Lukačević, 4a)
Smatram da je STEM kao program obrazovanja savršen za razvijanje razmišljanja, logike i rješavanje problemskih zadataka kod mladih te da trebamo težiti daljnjem razvijanju takvog načina edukacije. (Robert Rubčić, 4c).

Ranija dob informatizacije djece, dovela bi do većeg broja djece koja bi bila zainteresirana za STEM fakultete što naravno dovodi do većeg broja hrvatskih visoko kvalificiranih stručnjaka u STEM području....STEM obrazovanje ne bi trebalo biti rezervirano samo za visoko obrazovanje, nego bi osnove STEMa trebale činiti temeljni dio obrazovanja svakog učenika od osnovne škole. (Luka Namačinski, 4c).

Iz sveg navedenog nameće se samo jedan zaključak a to je da je STEM obrazovanje prioritet i globalni imperativ modernog školstva i društva!