Zimski odmor učenika, djelatnici Gimnazije Vukovar iskoristili za podizanje osobnih digitalnih kompetencija a time i podizanje razine digitalne zrelosti škole, aktivnim sudjelovanjem u nizu edukacija u sklopu pilot projekta e-Škole.
Poslijednji dani kalendarske 2017. godine u Gimnaziji Vukovar obilježeni su dvijema radionicama. Radionica pod nazivom: Korištenje opreme za održavanje nastave u interaktivnoj učionici i sustava za upravljanje nastavom, donjela nam je niz novih informacija vezanih za načine i mogućnosti uporabe hardwareske opreme i softwareskih proizvoda za nastavu poput pametnog zaslon, tablet-računala, Classroom Management System – CMS. Kroz sustav CMS-a, na interaktivan i dinamičan način, provela nas je naša predavačica Adrijana Leko, demonstrirajući mogućnosti okruženja za učenje sa ciljem povećanja efikasnosti podučavanja. Tako smo upoznajući funkcionalnosti CMS-a stekli uvid u moguće načine kreiranja i praćanja aktivnosti svih učenika, načine zadržavanja visoke motiviranosti i fokusiranje učenika na nastavu, mogućnosti ostvarivanja interakcije s učenicima kroz komunikacijske i kolaboracijske elemente sustava, razne načine i mogućnosti za praćenje i provjere znanja te organizaciju učenika unutar razrednog odjela (kreiranje i rad sa grupama). Posebno smo naglasili prednost sustava koja se ogleda u orjentiranosti ka učeniku u smislu jednostavne interakcije učenika i nastavnika, asistencije nastavnika, suradnju s drugim učenicima te jednostavno izvršavanje svih aktivnosti (testovi, ankete, rješavanje zadataka i slanje nastavniku). Nastavnici koji su imali priliku sudjelovati u radu 19. CARNetove korisničke konferencije (CUC), podijelili su svoja znanja i iskustva stečena putem radionice: Moderna učionica po mjeri učenika, gdje su imali priliku po prvi puta susresti se načinom rada CMS-a. Iako je radionica trajala punih pet sati, rješavajući mnoštvo izazova i zadataka, vrijeme je proletjelo a da to nismo ni primjetili.
Sljedeći dan, donio nam je novu radionicu pod nazivom: Repozitorij digitalnih obrazovnih sadržaja i primjena digitalnih obrazovnih sadržaja koja je bila podijeljena na dva dijela. U prvom dijelu, naš predavač Dubravko Bobovac upoznao nas je sa repozitorijem digitalnih sadržaja https://edutorij.e-skole.hr/share/page/dos-eskole . Upoznali smo funkcije Edutorija i uočili njegovu namjenu koja se ogleda u mogućnostima centraliziranog pretraživanja i pristupu obrazovnim materijalima objavljenim na različitim internetskim stranicama, ali istovremeno pruža nastavnicima i izdavačima mjesto za objavu svojih digitalnih nastavnih materijala. Svatko od nas kreirao je svoj edukativan sadržaj koji je ostao ili u privatnoj domeni ili je bio javno objavljen, i kao takav postao je pretraživ putem mnoštva različitih kriterija, opisan metapodacima te strukturiran prema predmetu i znanstvenom području za koji je kreiran. U drugom dijelu radionice upoznali smo se sa digitalnim obrazovnim sadržajima za matematiku, fiziku, biologiju i kemiju te s pojedinim metodama i oblicima rada u primjeni e-sadržaja u svrhu ostvarivanja ishoda učenja. I ova radionica bez obzira na vremensko trajanje od pet sati, protekla je brzo i vrlo učinkovito.
Nakon kratkog odmora, već smo zakoračili u novu kalendarsku godinu, koju smo započeli radnim sastankom stručnjaka mobilnog tima CARNeta kojeg je predvodila Danijela Takač a vezanog uz pružanje usluge stručno-savjetodavne podrške školama za primjenu IKT-a u nastavnom procesu u okviru projekta "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (Pilot projekt)" - drugi ciklus. Imali smo priliku iznijeti svoja dosadašnja iskustva u radu sa dobivenom opremom i uslugama te smo dali svoje sugestije i osvrte na dosadašnje aktivnosti i događanja.
Biti u pilot projektu e-Škole i sudjelovati u aktivnostima i edukacijama vezanim za podizanje digitalnih kompetencija djelatnika, a time i razine digitalne zrelosti škole, čast je i privilegij. Primjenom dobivene IKT opreme i baze znanja koja je već zahvaljujući nizu radionica i webinara na zavidnom nivou, zasigurno ćemo utjecati na podizanje kvalitete hrvatskog obrazovnog sustava. Svi uloženi napori od strane svih sudionika ovog pilot projekta našim učenicima osigurat će dobru startnu poziciju i konkuretnost na tržištu rada u području IKT-a.