Kako današnji, moderni način obrazovanja u svijetu interneta i digitalne inovativnosti ne poznaje granice i nije ograničen samo na ploču i kredu, još jednom pokazali su učenici 3.a i 3.c Gimnazije Vukovar i DAV Public School, Sreshtha Vihar, Delhi, Indija. Naš zajednički projekt pod nazivom: „ISA ACTIVITY 2018., International collaborative activity, Virtual Voyage" započeli smo u svibnju 2018. godine pod mentorstvom Davora Šijanovića, prof. i Sanje Pavlović Šijanović, prof., a na današnji dan 3. listopada 2018. uslijedio je nastavak projekta putem Skype povezivanja dvaju škola. Ovo je već treće povezivanje, a tema je bila predstavljanje Indijske tradicije likovne umjetnosti pod nazivom: „Warli". Warli slikarstvo je stil tradicijske umjetnosti koju su većinom stvorili plemenski ljudi iz sjevernog Sahyadri Range - a u Indiji. Ovaj raspon obuhvaća gradove kao što su Dahanu, Talasari, Jawhar, Palghar, Mokhada i Vikramgadh iz Palghara. Warli tehnika ukrašavanja i bojanja koristi skup osnovnih geometrijskih oblika, kao što su: krug, trokut i kvadrat što simbolički predstavlja različite elemente iz prirode. Krug predstavlja sunce i mjesec, a trokut je izveden iz planina i šiljastog drveća. Ovakva vrsta tradicijske plemenske umjetnosti nastala je u Maharashtri, gdje se i danas prakticira, a mi smo danas imali priliku u stvarnom vremenu vidjeti kako ta umjetnost nastaje, ali i sami isprobati tijekom Skype sata. Učenici Gimnazije Vukovar imali su pripremljene predloške Warli – a koje su morali obojati prema uputama naših partnera iz Indije. Kako nismo imali pripremljene tradicijske boje za Warli (crna i smeđa), učenici su koristili boje koje su imali kod sebe, a za kreativnost smo dobili brojne pohvale učenika i profesora iz Indije, što možete vidjeti u priloženim slikama. Aktivnosti učenika Gimnazije Vukovar praćene su stručnim okom profesorice likovne umjetnosti Marije Mikulić Bošnjak. Na kraju Skype sata koji je trajao 45 minuta učenici i nastavnici DAV Public School, Sreshtha Vihar pokazali su nam gdje se Warli slikarstvo može vidjeti, pa smo tako vidjeli ukrašene predmete kao što su keramičke posude, boce, platna i slično. U idućem Skype povezivanju dogovorili smo predstavljanje hrvatske umjetnosti s naglaskom na ono po čemu je naš kraj poznat, a to je ukrašavanje predmeta tijekom razdoblja Vučedolske kulture. Prezentaciju o karakterističnoj hrvatskoj likovnoj umjetnosti, posebno Vučedolskoj kulturi pripremili su učenici 3.a razreda Matija Karaula, Šimun Škarica i Mato Ivković u suradnji s profesoricom hrvatskoga jezika Vesnom Karaulom, te će na taj način prikazati dio hrvatske kulturne baštine i hrvatskog identiteta. Cijeli ovaj projekt time je značajniji, jer se u prvom tjednu mjeseca listopada obilježava tjedan cjeloživotnog učenja. Tjedan cjeloživotnog učenja organizira Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih i to već po dvanaesti put, čiji naglasak je na obrazovnoj kampanji u kojoj se svim zainteresiranima na neposredan, formalan i neformalan način prenosi poruka o važnosti obrazovanja i novih načina učenja i poučavanja. Zadovoljstvo kod učenika u obje škole nije izostalo, a ujedno je postignut i cilj kojim smo moderniziranim nastavnim procesom uspjeli učenicima približiti kulturu, tradiciju i običaje drugih naroda, te na njima zanimljiv način potaknuti ih na nastavak samostalnog istraživanja i kontinuiranog usvajanja nova znanja, vještine i sposobnosti kroz cjeloživotno učenje.