IoT rješenja vukovarskih gimnazijalaca ponijela titulu najboljih srednjoškolskih radova
Tijekom mjeseca svibnja Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, objavio je Natječaj za najbolji rad srednjoškolaca „Obrazujemo (za) budućnost“ te pozvao srednjoškolce iz Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske, Požeško-slavonske i Virovitičko-podravske županije na prijavu radova koji promiču kreativnost i interdisciplinarnost. Prijavljeni radovi trebali su biti spoj sadržaja jednog ili više nastavnih predmeta iz različitih znanstvenih i/ili umjetničkih područja pri čemu je sadržaj teme ostavljen na izbor zainteresiranim učenicima.
Budući se vukovarski gimnazijalci svojim radom i znanjem trude doprinijeti podizanju kvalitete života mladih na području grada Vukovara te se kroz brojne projektne suradnje kontinuirano uključuju u procese izgradnje bolje, zelenije, uključivije i digitalnije budućnosti, spremno su prihvatili poziv i na natječaj su prijavili dva rada: Tehnologija u službi očuvanja i promoviranja kulturne baštine - vukovarski vodotoranj i IoT4SDGs.
Projekt “Tehnologija u službi očuvanja i promoviranja kulturne baštine – Vukovarski vodotoranj” osvojio je prvo mjesto čime je ponio titulu najboljeg srednjoškolskog rada dok je projekt „IoT4SDGs“ osvojio drugo mjesto na Natječaju za najbolji rad srednjoškolaca.
Učenici Fran Hutinec, Blanka Bučko, Lara Šijanović i Hrvoje Sovar, uz mentorstvo svojih nastavnika Davora Šijanovića i Sanje Pavlović Šijanović, izradili su IoT model vukovarskog vodotornja demonstrirajući primjenu tehnologije u službi očuvanja i promoviranja kulturne baštine.
Model Vodotoranja ispisali su na 3D pisaču Prusa, pri čemu su koristili prozirnu/ transparentnu nit za ispis. Unutrašnjost je bez ispune što je omogućilo postavljanje LED traka. Led traka postavljena je na kvadratni štapić ispisan na 3D printeru a dimenzija je 10*10 mm. Na svakoj strani štapića nalazi se LED traka s 10 lampica, što ukupno čini brojku od 40 lampica. LED traka povezana je s Arduino MFR 1000 WiFi koji ima programski kod za 6 različitih modova prikaza osvjetljenja unutar vodotornja. Cijelim sustavom upravlja se pomoću Blynk aplikacije na mobilnom uređaju povezanom na WiFi mrežu pomoću mobilnog routera. Uz Arduino MKR 1000 WiFi i bežični WiFi router, korišten je i Arduino MKR Carrier Bord with Easy C a za izradu cjelokupnog modela vodotornja i njegovog okruženja, isprintano je preko 130 3D dijelova.
Model vodotornja, kao takav, na autentičan način nastavlja čuvati sjećanja na hrabre ljude i ratnu prošlost Grada Heroja jednako kao i što odašilje poruku da je Vukovar grad okrenut budućnosti i svima koji u njemu žele živjeti, raditi, stvarati, svima koji žele biti dijelom te budućnosti.
Učenici Katarina Jovakarić, Fran Hutinec, Blanka Bučko, Lara Šijanović i Hrvoje Sovar udružili su interes prema tehnologiji, ljubav prema Slavoniji kao i određenu razinu znanja i izradili tehnološko rješenje kojim doprinose ostvarivanju globalnih ciljeva održivog razvoja. U projektu pametne poljoprivrede temeljenom na IoT-u izgrađen je sustav za praćenje polja usjeva uz pomoć senzora za svjetlo, temperaturu, vlažnost tla i zraka pri čemu poljoprivrednici mogu pratiti uvjete na terenu s bilo kojeg mjesta. Ovi senzori pružaju podatke koji pomažu ne samo u praćenju već i u optimiziranju usjeva prilagođavajući se promjenama u uvjetima okoliša.
Ovakvi projekti i aktivnosti ne samo što potiču razvoj kreativnosti, inovativnosti, sposobnosti planiranja, organiziranja te vođenja projekata već omogućuju i uspostavljanje veza s gospodarstvom, tržištem rada i lokalnom/regionalnom zajednicom doprinoseći razvoju znanja iz područja održivog razvoja kao i područja STEM-a.
Svečanost dodjele nagrade upriličena je 5. listopada 2022. povodom Dana učitelja, ujedno i Dana fakulteta na kojoj je dekanica osječkog Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti, prof. dr. sc. Emina Berbić Kolar, učenicima i njihovim mentorima dodijelila nagrade i priznanja.
Upravo potaknut razvoj poduzetničkog duha i poduzetničkih kompetencija, vukovarskim je gimnazijalcima pružio samopouzdanje za prijavu na Natječaj a osvojene nagrade poticaj su za pozitivne promjene u društvu baš kao i za osobni razvoj i buduću karijeru.
Budući se vukovarski gimnazijalci svojim radom i znanjem trude doprinijeti podizanju kvalitete života mladih na području grada Vukovara te se kroz brojne projektne suradnje kontinuirano uključuju u procese izgradnje bolje, zelenije, uključivije i digitalnije budućnosti, spremno su prihvatili poziv i na natječaj su prijavili dva rada: Tehnologija u službi očuvanja i promoviranja kulturne baštine - vukovarski vodotoranj i IoT4SDGs.
Projekt “Tehnologija u službi očuvanja i promoviranja kulturne baštine – Vukovarski vodotoranj” osvojio je prvo mjesto čime je ponio titulu najboljeg srednjoškolskog rada dok je projekt „IoT4SDGs“ osvojio drugo mjesto na Natječaju za najbolji rad srednjoškolaca.
Učenici Fran Hutinec, Blanka Bučko, Lara Šijanović i Hrvoje Sovar, uz mentorstvo svojih nastavnika Davora Šijanovića i Sanje Pavlović Šijanović, izradili su IoT model vukovarskog vodotornja demonstrirajući primjenu tehnologije u službi očuvanja i promoviranja kulturne baštine.
Model Vodotoranja ispisali su na 3D pisaču Prusa, pri čemu su koristili prozirnu/ transparentnu nit za ispis. Unutrašnjost je bez ispune što je omogućilo postavljanje LED traka. Led traka postavljena je na kvadratni štapić ispisan na 3D printeru a dimenzija je 10*10 mm. Na svakoj strani štapića nalazi se LED traka s 10 lampica, što ukupno čini brojku od 40 lampica. LED traka povezana je s Arduino MFR 1000 WiFi koji ima programski kod za 6 različitih modova prikaza osvjetljenja unutar vodotornja. Cijelim sustavom upravlja se pomoću Blynk aplikacije na mobilnom uređaju povezanom na WiFi mrežu pomoću mobilnog routera. Uz Arduino MKR 1000 WiFi i bežični WiFi router, korišten je i Arduino MKR Carrier Bord with Easy C a za izradu cjelokupnog modela vodotornja i njegovog okruženja, isprintano je preko 130 3D dijelova.
Model vodotornja, kao takav, na autentičan način nastavlja čuvati sjećanja na hrabre ljude i ratnu prošlost Grada Heroja jednako kao i što odašilje poruku da je Vukovar grad okrenut budućnosti i svima koji u njemu žele živjeti, raditi, stvarati, svima koji žele biti dijelom te budućnosti.
Učenici Katarina Jovakarić, Fran Hutinec, Blanka Bučko, Lara Šijanović i Hrvoje Sovar udružili su interes prema tehnologiji, ljubav prema Slavoniji kao i određenu razinu znanja i izradili tehnološko rješenje kojim doprinose ostvarivanju globalnih ciljeva održivog razvoja. U projektu pametne poljoprivrede temeljenom na IoT-u izgrađen je sustav za praćenje polja usjeva uz pomoć senzora za svjetlo, temperaturu, vlažnost tla i zraka pri čemu poljoprivrednici mogu pratiti uvjete na terenu s bilo kojeg mjesta. Ovi senzori pružaju podatke koji pomažu ne samo u praćenju već i u optimiziranju usjeva prilagođavajući se promjenama u uvjetima okoliša.
Ovakvi projekti i aktivnosti ne samo što potiču razvoj kreativnosti, inovativnosti, sposobnosti planiranja, organiziranja te vođenja projekata već omogućuju i uspostavljanje veza s gospodarstvom, tržištem rada i lokalnom/regionalnom zajednicom doprinoseći razvoju znanja iz područja održivog razvoja kao i područja STEM-a.
Svečanost dodjele nagrade upriličena je 5. listopada 2022. povodom Dana učitelja, ujedno i Dana fakulteta na kojoj je dekanica osječkog Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti, prof. dr. sc. Emina Berbić Kolar, učenicima i njihovim mentorima dodijelila nagrade i priznanja.
Upravo potaknut razvoj poduzetničkog duha i poduzetničkih kompetencija, vukovarskim je gimnazijalcima pružio samopouzdanje za prijavu na Natječaj a osvojene nagrade poticaj su za pozitivne promjene u društvu baš kao i za osobni razvoj i buduću karijeru.
- NATJEČAJ za prijem u radni odnos na neodređeno vrijeme
- NATJEČAJ za Tajnika školske ustanove
- JAVNI POZIV ZA ISKAZ INTERESA ZA KRAJNJE KORISNIKE PROJEKTA „ZAŽELI – prevencija institucionalizacije Pruži mi ruke II“
- NATJEČAJ za prodaju nekretnine na temelju javnog prikupljanja ponuda
- NATJEČAJ za popunu radnog mjesta: Učitelj edukacijsko rehabilitacijskog profila , obavlja poslove UER